Trolejbusy na baterky, v Teplicích brzy budou jezdit první parciální vozy

ilustr. obr.

Teplickou hromadnou dopravy už v červnu obohatí pět nových parciálních trolejbusů. Trolejbusy s alternativním bateriovým pohonem dodá do Teplic Škoda Electric. Hybridní trolejbusy díky přídavným trakčním bateriím dokáží opakovaně vyjíždět do úseků bez trolejového vedení až do vzdálenosti 10 km. Město za ně zaplatí zhruba 63 milionů korun.

„Do konce června bude dodáno prvních pět kusů do Teplic, kde od září 2018 nahradí jednu autobusovou linku MHD. Využití naleznou i při uzavírkách a zavádění objízdných tras,“ říká Hynek Hanza, náměstek teplického primátora.

Takzvané parciální trolejbusy jsou čím dál častějším řešením v MHD, díky pomocnému bateriovému pohonu umožňují část jízdy mimo trolejové vedení.

„Cílem je v horizontu následujících pěti let provozovat 100 % objednaných (ujetých) kilometrů vozidly na elektrickou energii a tím snížit emisní zátěž ve městě,“ dodává Hynek Hanza.

Teplice plánují letos ještě koupit dva standardní a jeden velkokapacitní trolejbus, které by měly být dodány v první polovině roku 2019.

1 komentář u Trolejbusy na baterky, v Teplicích brzy budou jezdit první parciální vozy

  1. Jenže emisní zátěž v městě je na velikost města dlohodobě průměrná.Panu Hanzovi,tak jako panu Kuberovi nejde o emisní stopu ale způsob jak si nakoupit budoucí hlasy u voleb.Trolejbus s parciální baterií není ža takový zázrak,ano dokáže zasunout bidla a jet cca 25 kilometrů.Což vě většině případů zřejmě bude stačit.Krom situace kdy výpadek bude delší než 2 hodiny,což u výpadku není až tak neobviklé.Jakmile kapacita parciální baterie spadne pod limit vozy se zastaví a stejně jako u klasických trolejbusů bude rozeseto několik hromad nepojízdných krabic.Nehledě na to že z našich daní se tu rozvíjí experiment plné závislosti na elektrifikaci a rozšiřování dalších tras kde povedou troleje.Při cenách za elektricou energii podléhající burzovní ceně lze očekávat opatrnější postup a spíš mít MHD kombinovanou elektro,plyn a další alternativní pohony.Kamerový systém(který je zaměřen na vnitřní část vozu),který je běžný v nových vozech tu samozřejmě nebude.Takže vnitřní zařízení bude dál ničeno dementními občany z řad cestujících a odpovědnost přenecháme na šoférovi,protože on je řidič.Roky se tvrdí že kamerový systém namířený na interiér vozu nelze z důvodu legislativy montovat,divné na tom je že v jiných zemích unie to možné je.Proč tedy nakupovat nové vozy když budou do tří let poničené?To budem jako občané platit ještě jejich opravy?

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*