Zprovoznění celé Kozí dráhy v nedohlednu. Správa železnic na to nemá peníze


Kozí dráha od letošního září jezdí po dlouhých sedmnácti letech z Děčína až do Krupky. Obnovená linka ještě do nedávna končila na Telnici. „Zaznamenali jsme obrovský zájem ze strany cestujících a dokonce i řadu žádostí o navýšení kapacity vozů, protože některé spoje byly velmi vytížené,“ sdělil krajský radní Jan Růžička a dodal, že vedení Ústeckého kraje má zájem o znovuzprovoznění i zbytku trati.

Podle ministerstva dopravy se v úseku Telnice-Krupka počítá s desetimilionovou investicí, ale další investice na Kozí dráze nejsou v současnosti v rozpočtu Správy železnic. „K rukám ministra dopravy Martina Kupky budeme za Ústecký kraj psát dopis s čísly cestujících a doplníme další pozitivní dopady, které by tato dráha v plném zprovoznění měla,“ vysvětluje radní Růžička s tím, že věří, že ministr dopravy a Správa železnic pochopí, že zprovoznění v plném rozsahu bude mít velmi pozitivní dopad na celý region v oblasti mobility, cestovního ruchu, soukromého podnikání i dalších odvětvích.

Cestující zatím nemůžou počítat s tím, že by se svezli po celém úseku oblíbené Kozí dráhy. „Ústecký kraj svůj zájem na zajištění dopravní obslužnosti veřejnou drážní osobní dopravou na celém úseku dráhy Děčín – Telnice – Jeníkov – Oldřichov opakovaně vyjadřuje. Tento zájem se promítá i v platném dopravním plánu pro rok 2025. Přesto však v současné době nelze brzké zajištění provozuschopnosti dráhy v celém jejím úseku očekávat,“ dodal Růžička.

Na Kozí dráze skončil pravidelný provoz v prosinci 2007. Krajský úřad přestal objednávat spoje, aby nemusel Českým drahám dorovnávat ztrátu. V roce 2022 se na ni vrátil provoz z Děčína do Telnice. Letos byla pak trať zprovozněna až do Krupky.


Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*