První část likvidace sesuvu na stavbě dálnice D8 nad Prackovicemi nad Labem, který v létě 2013 zasypal už hotovu dálnici, mají stavbaři téměř dokončenou. Z úseku pod kamenolomem Dobkovičky zmizela přebytečná zemina i kamení a na dělníky teď čeká vytvoření odvodnění. Práce ovšem pokročily také na dalších úsecích dálnice D8.
Materiál ze sesuvu je vhodný pro nahrazení kubatur z řehlovického zářezu – budeme z něj tvořit násypy a rampy pro budoucí uspořádání křižovatky,“ vysvětluje František Zuckerstein, který má dostavbu dálnice D8 na starosti.
První etapa zahrnuje zemní práce pod lomem a vytvoření odvodňovacího systému, který bude odvádět povrchovou vodu z prostoru sesuvu.
Stavbaři svah neustále monitorují. „Geodetické měření sesuvu ukazuje, že sesuv je dočasně uklidněný. Čelo sesuvu nevykazuje žádné pohyby, přesto je potřeba, s ohledem na vývoj počasí a srážek, aby se situace permanentně monitorovala a abychom byli obezřetní,“ uzavírá František Zuckerstein.
Plánovaný termín dokončení dálnice, tedy konec příštího roku, ale nezávisí ani tak na sesuvu nebo na problematickém mostu mezi tunely Radejčín a Prackovice, ale na 800metrovém úseku dálnice u Řehlovic, u kterého se kvůli špatnému podloží musí změnit projekt.
Jan Bachorík/ČRo Sever
Přidat komentář