Za ucpané křižovatky často mohou řidiči

Křižovatky v Teplicích jsou často neprůjezdné ne kvůli přiliš husté dopravě nebo jejich špatné konstrukci. Na vině bývají řidiči, kteří do nich vjíždějí za situace, kdy to předpisy nepovolují. Ukázala to i akce teplických policistů, kteří se na některé z teplických křižovatek zaměřili.

Konkrétně monitorovali situaci na křižovatce ulic Masarykova, Okružní a U Vlastního krbu. „Policisté se dlouhodobě setkávají s porušováním paragrafu, který upravuje jízdu křižovatkou. Podle toho řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To ovšem neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností stanovených zákonem. Následkem porušování tohoto ustanovení dochází k ucpávání křižovatek a snižování plynulosti silničního provozu a zvyšování rizika kolizních situací. Zvlášť často se tento nešvar objevuje právě na křižovatkách, na které se strážci zákona zaměřili,“ uvedl mluvčí policie Daniel Vítek.

Policisté byly na místě dvě hodiny a vozidla natáčeli, aby měli k dispozici důkazní materiál. A to nejen kvůli případnému postihu řidičů porušujících zákon, ale i kvůli vyhodnocení celé akce a přijetí preventivních opatření včetně případných návrhů například stavebně technického řešení. Během akce policisté zadokumentovali devět porušení ustanovení upravujícího jízdu křižovatkou, tři řidiči projeli na červenou, jeden řidič nebyl za jízdy připoután bezpečnostním pásem a v pěti případech vozidla nesplňovala předepsaný technický stav.

„Cílem akce nebylo udělit co nejvíce pokut, ale především upozorňovat řidiče na nutnost dodržování legislativy a zároveň přítomností na křižovatce preventivně působit na všechny účastníky silničního provozu. A je potřeba říci, že přítomnost policistů měla efekt, k ucpávání křižovatek nedocházelo rozhodně v takovém měřítku, jako je to obvyklé během odpoledních hodin v průběhu jiných všedních dnů,“ dodal Vítek

Policisté celkem zaevidovali 19 přestupků a udělili patnáct spíše symbolických blokových pokut v celkové výši 4 900 korun. Čtyři případy porušení zákona byly oznámeny k projednání ve správním řízení na příslušný úřad.

 

1 komentář u Za ucpané křižovatky často mohou řidiči

  1. Pokud řidiči nevjedou do křižovatky, kterou nemůžou rovnou projet, neucpou křižovatku, ale semafor. Efekt je stejný, Masaryčka zůstane neprůjezdná. Řešení není pokutování řidičů, ale odvedení dopravy z Masaryčky. Nebo naopak její rozšíření a odstranění překážek v provozu (přechody pro chodce, trolejbusy).

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*