Obnova posledního úseku Kozí dráhy se posouvá kupředu. Zástupci Ústeckého kraje se sešli s náměstkem generálního ředitele Správy železnic pro provozuschopnost dráhy Karlem Švejdou a oblastním ředitelem Martinem Kašparem, aby projednali další postup při obnově posledního nesjízdného úseku Kozí dráhy.
Rozhodnutí do konce roku, realizace v roce 2027
Jednání se týkalo třetího úseku trati z Krupky do Oldřichova, jehož oprava by mohla být zařazena do investičního plánu centrální komise. „Domluvili jsme se, že Správa železnic podá během října návrh na zařazení opravy tohoto úseku do plánu investic. Centrální komise by měla rozhodnout o zařazení nebo nezařazení do konce tohoto roku,“ uvedl krajský radní Tomáš Rieger.
Pokud komise návrh schválí, v prvním čtvrtletí roku 2026 by měla následovat fáze schválení záměru a zadání projektové dokumentace na přejezdy a mosty, které se nacházejí v několika zbývajících kilometrech trati. Předpokládá se, že dokumentace bude hotova během roku 2026, a poté bude možné podat návrh na zařazení do rozpočtu na rok 2027.
Celá trať by mohla být sjízdná na jaře 2028. „Jestliže vše půjde tak, jak by mohlo jít, tak vlastní realizace opravy posledního nesjízdného úseku Kozí dráhy nastane roku 2027. Na jaře 2028 bychom měli poprvé po dlouhé době sjízdnou celou linku T11 z Děčína do Oldřichova,“ doplnil krajský radní Jan Růžička.
Cyklostezka jako bonus pro region
Ústecký kraj dlouhodobě objednává přepravu v celé délce trati a vítá možnost její plné provozuschopnosti. V následujících týdnech kraj plánuje jednání s vedením měst a obcí v okolí Kozí dráhy o možné spolupráci při vybudování cyklostezky podél trati. Nová stezka by mohla vytvořit důležitou spojnici v Podkrušnohoří pro místní obyvatele i turisty.

Přidat komentář