Zbytek Kozí dráhy není sjízdný a na opravu nejsou peníze

Foto: ČD

Na trať mezi Děčínem a Telnicí vyjely první vlaky po dokončení obnovy prvního úseku loni v březnu. Druhý úsek, od Telnice až po Oldřichov, na své oživení nadále čeká. Ústecký kraj chce po Správě železnic, aby zprovoznila trať v celé délce.

Obnova provozu však čelí zásadní překážce, trať totiž není v provozuschopném stavu a Správa železnic nemá v rozpočtu na obnovu peníze. Podle prvních odhadů by to stálo zhruba 350 milionů korun. „Krajem závazně objednané znovuprovoznění úseku Telnice – Oldřichov nebude podle vyjádření Správy železnic možné realizovat, protože pro rok 2023 nejsou na opravné práce alokovány finanční prostředky v takové výši, aby pokryly náklady na obnovení provozu,“ řekl krajský radní Jan Růžička s tím, že vedení kraje se s tímto vyjádřením nehodlá smířit a plánuje podniknout další kroky, které povedou k co nejrychlejšímu zprovoznění Kozí dráhy v celé délce. „V současné době s kolegou Řehákem, v součinnosti s vedením města Krupky, zvažujeme další, co nejvhodnější, postup,“ dodává Růžička.


1 komentář z Zbytek Kozí dráhy není sjízdný a na opravu nejsou peníze

  1. Tato trať byla značně využívána jak turisty tak i pracujícími a už pro její celou délku tratě krásnou přírodou by zcela rozhodně mněla být v celém rozsahu obnovena.

  2. Odhad 400 Mio je značně prestreleny. V letech 2020 a 2021 SZ odhadovala celou trať na 100 až 150 Mio. Úsek Děčín – Telnice byl opraven za 40 Mio a druhá půlka za desetinasobek? Nesmysl. Odhad 400 Mio za 20 km je jen účelový, aby odradil kraj a obce
    od její opravy. Nejapna výmluva Skazy Železnic.

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*