Trať by se mohla dočkat opravy

Foto: vlaky.net

Železniční trať z Lovosic do Teplic přes Oparenské údolí je po sesuvu z roku 2013 stále mimo provoz. V současné době to vypadá, že se snad nakonec přece jen dočká opravy.

Oprava části poničené sesuvem mělo tři varianty. První dvě varianty opravy trati počítaly buď s klasickým náspem, na kterém bude položená trať, nebo se stavbou železničního mostu, ten by překlenul celé území sesuvu. Třetí variantou měl být takzvaný lehčený násep.

Správa železniční dopravní cesty připravuje nízkonákladovou variantu nápravy, která by byla výrazně levnější než před rokem uváděných 800 milionů korun.

„V současné době je v rámci naší organizace projednáváno nové zadání záměru projektu stavby. Oproti předchozí dokumentaci, kterou ministerstvo dopravy neschválilo, se uvažuje s menším rozsahem stavby,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Hlavním motivem pro obnovu trati je podle něj tlak Ústeckého kraje, který stále chce obnovit provoz v celé délce trati a zásadně nesouhlasí s jejím zrušením. Záměr ministerstva ponechat trať na smetišti dějin označil loni radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek za prasárnu.

Sesuv postihl trať mezi Chotiměří a Radejčínem v délce zhruba 200 metrů v červnu 2013. Trať se „svezla“ spolu s rozestavěnou dálnicí D8. Trať nebyla příliš vytížená. V úseku Řetenice – Lovosice jezdilo vlakem průměrně 45 lidí v každém spoji.  Nyní jezdí vlaky z Teplic do Radejčína, pak už jen autobusy.

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*


*