Teplický magistrát spustil v roce 2015 službu, která umožňuje občanům jednoduchým způsobem nahlásit nepořádek, závady na městském majetku, silnici nebo chodníku. Aplikace slouží už pět let a v loňském roce úředníci magistrátu přijali nejvíce hlášení během její existence.
„Loni přišlo na úřad 650 hlášení. Jedná se o rekordní počet. V letech 2016 až 2018 byl průměr přijatých hlášenek 484 ročně,“ říká Jiří Hrad, odborný pracovník oddělení informatiky a výpočetní techniky z teplického magistrátu.
Nejvíce nahlášených závad bylo v květnu, čtyřiasedmdesát. Květen je už tři roky po sobě měsícem, kdy se hlásí nejvíce závad. „Nejčastěji se nahlašovaly závady týkající se zeleně ve městě, závad na komunikacích a třetí místo patří svozu odpadu,“ doplňuje Jiří Hrad.
Od července 2015, kdy byla služba Hlášení závad spuštěna, bylo k začátku ledna 2020 přijato celkem 2 400 hlášení. Z toho je celých 96 % případů vyřešených, 2 % případů jsou v řešení a 2 % případů nelze vyřešit. Důvodem je většinou to, že nahlášená závada nenáleží k majetku nebo správě města.
„Portál Hlášení závad funguje a je operativně řešen, ve valné většině jsou na něj psány relevantní připomínky a podněty. Samozřejmě je tam možné hlásit i nepořádek ve městě,“ říká náměstek primátora Jiří Štábl.
Princip hlášení je jednoduchý. Aplikaci Hlášení závad najde každý v menu na webu města www.teplice.cz , ve složce Chci zařídit. Stačí vybrat některou z kategorií, jíž se závada týká, například čištění komunikací, veřejná zeleň nebo černá skládka, stručně popsat problém a lokalizovat ho v mapě. Město se pak postará o nápravu nebo k tomu vyzve majitele objektu či pozemku.
Přidat komentář